HaberlerTürkiye Marka Hakları Başvurusu Konusunda 9. Sırada


Avrupa Birliği İç Pazarda Uyumlaştırma Ofisi (OHIM-The Office for Harmonization in the Internal Market) Türkiye Proje Sorumlusu Sabina Rusconi, 'Türkiye marka hakları başvurusu konusunda 9. sırada. AB bünyesinde ise toplamda 120 bin başvuru var. Hesaplamaları yaptığımızda aslında marka başvuruları açısından Türkiye de AB ile aynı seviyede' dedi. Rusconi, İktisadi Kalkınma Vakfı (İKV) tarafından düzenlenen 'Sanayiciler ve Girişimciler İçin Marka ve Tasarım Uygulamaları' konferansında Türkiye'deki şirketlerin özgün iş süreçleri bulunduğunu ancak markaların korunması konusunda yeterli hassasiyetin olmadığını söyledi.

Türkiye'nin marka hakları konusunda başarılı bir ülke olduğuna dikkati çeken Rusconi, 'Türkiye marka hakları başvurusu konusunda 9. sırada. AB bünyesinde ise toplamda 120 bin başvuru var. Hesaplamaları yaptığımızda aslında marka başvuruları açısından Türkiye de AB ile aynı seviyede' ifadelerini kullandı.

Fikri mülkiyetin ekonomilere katkısına ilişkin bir sunum yapan Rusconi, 'Fikri mülkiyetin ekonomiye katkısına baktığımızda yaptığımız bir çalışmadan şunları söyleyebiliriz ki 240 şirket seçildi ve onların fikri mülkiyetine bakıldı. 28 AB üyesi ülkedeki normal işlerde çalışan şirketlerde KOBİ'ler de dahil olmak üzere ortalama yüzde 0,99 tasarım oluyor. Yüzde 0,41 patent oluyor. 1 marka, 2 tasarım... Yani, patent sayısı marka sayısının yarısı kadar. Bazı firmalar bunun üzerinde rakamlara sahip. Bunlara da fikri mülkiyet yoğun endüstriler diyoruz.'

'Daha Fazla Çalışma Yapılmalı'
Türk Patent Enstitüsü (TPE) Markalar Daire Başkanı Elif Betül Akın ise Türkiye'deki genç ve dinamik nüfusun fikri-sınai mülkiyet hakları konusunda büyük bir iddiası bulunduğunu, bu alanda daha fazla çalışma yapılması gerektiğini kaydetti.

Fikri-mülkiyet haklarının tasarlanan ürünlerin korsan kullanımına karşı savunma mekanizmaları getiren yasal dayanaklar olduğunu hatırlatan Akın, 'Fikri mülkiyet hakları başarılı bir şekilde kullanıldığında, risk sermayesi elde etmeyi, pazarlara dahil olmak, stratejik ortaklıklar konusunda partnerleri ikna etmek ve müşteri nezdinde olumlu imaj bırakmak gibi konularda çok geniş imkanlar sunan bir araçtır' diye konuştu.

Türkiye'nin tasarım markalaşma alanında önemli mesafeler katettiğini dile getiren Akın, TPE'nin çalışmaları hakkında bilgiler de vererek, şunları aktardı: 'Dünyanın en önemli markalar listesinde artık yeni yeni markalarımızın girdiğini görüyoruz. Öte yandan enstitümüz geçtiğimiz yıl 108 bin marka başvurusuyla Avrupa'da en fazla marka alan ofis konumuna geldi. Yine ülkemizden temsilcilerin yurt dışına başvuruları yapma konusunda da dünyada 9. sırada olduğunu görüyoruz. Elbette markalaşma çalışmaları tek başına bir ölçü olamaz ancak 2011 yılından itibaren görülen dinamizm ve hareketliliğin ülkemizdeki potansiyeli gösterdiğini düşünüyoruz.' Dünyada marka değeri konusunda en güçlü şirketlerin teknoloji devleri olduğunu anımsatan Akın, köklü kurumların markalaşma açısından çıtayı çok yüksekte tuttuğunu söyledi.

Elif Betül Akın, Türkiye'deki bütün markaların parasal değeri toplandığında henüz Coca Cola'ya erişemediğini de sözlerine ekledi. 

Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?

Marka, Patent ve Tasarım Tescili başta olmak üzere, Sınai Mülkiyet Haklarına ilişkin tüm işlemlerinizde Destek Hep Yanınızda…

HİZMETLERİMİZ

Marka, Patent ve teknolojik gelişmeler hakkında güncel haberleri takip edin...

MarkArt

Marka Bulma
Sanatı...
Bilgi Al

Marka

En Değerli Mülkünüz Markanız...
Bilgi Al

Patent

Patentle daha çok kazanın!
Bilgi Al

Coğrafi İşaret

Şehriniz
Değeriniz Olsun!
Bilgi Al

Tasarım

Farkınız, tasarımınız!
Bilgi Al

Marka Değerleme

Ölçülmeyen değer,
büyüyemez!
Bilgi Al

Marka

En Değerli Mülkünüz Markanız...
Bilgi Al

Patent

Patentle daha çok kazanın!
Bilgi Al

Coğrafi İşaret

Şehriniz
Değeriniz Olsun!
Bilgi Al

Endüstriyel Tasarım

Farkınız, tasarımınız!
Bilgi Al

Marka Değerleme

Ölçülmeyen değer, büyüyemez!
Bilgi Al

MarkArt

Marka Bulma
Sanatı...
Bilgi Al