HaberlerTürk Hazır Giyimciler, Tasarım ile Büyüyecek


Türk hazır giyimciler, 100 firma ile 10 milyar dolarlık hazır giyim ithalatı olan Rusya’ya çıkarma yaptı. Ekip başkanı İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, tasarım ve tanıtım çalışmalarıyla bu ülkeye ihracatı artıracaklarını söyledi. İş adamlarının hedefi, Rusya’ya olan ihracatı iki yıl içinde 412 milyon dolarlardan 1 milyar dolara çıkarmak.

Moskova’da düzenlenen Collection Premiere Moscow (CPM) Fuarı’na Türk hazır giyimciler Mavi, Gizia, Bisse, Altınyıldız, AVVA ve Sabri Özel gibi markaların da yer aldığı yaklaşık 100 firma ile katıldı. Mehtap Elaidi, Gamze Saraçoğlu, Simay Bülbül’ün de aralarında bulunduğu 9 Türk tasarımcının da ürünleri de sergilenirken gelecek birkaç yıl içinde Rusya’ya yapılan hazır giyim ihracatının zirveye taşınması amaçlanıyor.

En çok ihracat gerçekleştirilen ülkeler sıralamasında Rusya Federasyonu’nun Almanya, İngiltere, İspanya, Fransa, Hollanda gibi ülkelerin ardından 10. olduğuna dikkat çeken İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, fuarla ilgili yaptığı değerlendirmede dünyanın en büyük 6. hazır giyim ihracatçısı olan Türkiye'nin 2013’te 195 ülkeye ürün sattığını söyledi. 2013’te 380 milyon dolarlık hazır giyim ürünü ihraç ettiğimiz Rusya’ya 2013’te yüzde 8,5’luk artış ile 412 milyon dolarlık ürün satıldığını belirten Tanrıverdi, 'Toplam 75 milyar dolarlık hazır giyim pazarına sahip olan Rusya her yıl yaklaşık 10 milyar dolarlık hazır giyim ithalatı gerçekleştiriyor. Türk moda endüstrisi olarak çıtamızı çok daha yükseklere koymak zorundayız. Rusya’ya yaptığımız ihracatta 1 milyar dolarlık psikolojik sınırı aşmak düne göre bugün çok daha kolay. Hedefimiz, 2015 sonunda artık 7 haneli rakamları konuşuyor olmak.' dedi.

Türkiye'nin 2013’te 90 milyon ton ihracat karşılığında 152 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdiğine dikkat çeken Tanrıverdi, bunun kg’da 1,5 dolar anlamına geldiğini belirtti. 2013’ü 17,4 milyar dolar ihracat ile kapatan hazır giyim sektöründe bu rakamın kilogramda 24 dolar civarına çıktığını vurgulayan Tanrıverdi, 'Bu başarıya tasarım, trend ve tanıtımdan oluşan 3T yaklaşımı ile ulaştık. Bu yaklaşımı kaliteli ve şık giyimi yaşamlarının ayrılmaz bir parçası olarak gören Rus halkı için de uyguladık. Özellikle markalarımız Euro Bölgesi’ndeki doygunluğa karşın bu bölgedeki boşluğu iyi fark edip mağazalaşmada önemli sıçramalar gerçekleştirdiler. Artık kendi markalarımızla dünya pazarlarında yer alıyoruz.' diye konuştu.

Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?

Marka, Patent ve Tasarım Tescili başta olmak üzere, Sınai Mülkiyet Haklarına ilişkin tüm işlemlerinizde Destek Hep Yanınızda…

HİZMETLERİMİZ

Marka, Patent ve teknolojik gelişmeler hakkında güncel haberleri takip edin...

MarkArt

Marka Bulma
Sanatı...
Bilgi Al

Marka

En Değerli Mülkünüz Markanız...
Bilgi Al

Patent

Patentle daha çok kazanın!
Bilgi Al

Coğrafi İşaret

Şehriniz
Değeriniz Olsun!
Bilgi Al

Tasarım

Farkınız, tasarımınız!
Bilgi Al

Marka Değerleme

Ölçülmeyen değer,
büyüyemez!
Bilgi Al

Marka

En Değerli Mülkünüz Markanız...
Bilgi Al

Patent

Patentle daha çok kazanın!
Bilgi Al

Coğrafi İşaret

Şehriniz
Değeriniz Olsun!
Bilgi Al

Endüstriyel Tasarım

Farkınız, tasarımınız!
Bilgi Al

Marka Değerleme

Ölçülmeyen değer, büyüyemez!
Bilgi Al

MarkArt

Marka Bulma
Sanatı...
Bilgi Al