Haziran 2012Tekstilde Markanın Önemi


Günümüzde markanın farklı fonksiyonlar kazandığı artık tüm sanayicilerimiz tarafından bilinmektedir. Bu nedenle sanayi kuruluşları ürünün kalitesine, modeline, fiyatına, hitap ettiği müşteri kitlesine ve pazarlamanın yapıldığı coğrafi bölgeye göre farklı markaları geliştirmekte ve piyasaya sunmaktadırlar. Bunun yanında birçok sanayicimizde oluşan yanlış bir kanaat ise firmalarının sahip olduğu markanın dışında ikinci bir markaya gerek olmadığıdır.

Özellikle tekstil sektöründeki firmaların pazar paylarını korumak amacıyla yıl içinde sezonluk olarak en az iki hatta bazı bölgelerde dört değişik kolleksiyon sunma zorunluluğu vardır. Tabii ki markanın önemini kavrayan firmalar her sezonda aynı veya değişik marka ile bölge ve tüketici kitlesini dikkate alarak hedefledikleri satış cirosunu tutturmaya çalışmaktadır. Hızlı rekabet ortamında yeni marka üretmek artık bir zorunluluk halini almıştır. Pazar paylarını arttırma niyetinde olan firmalara dikkat ettiğimizde birden çok marka tescil ettirmekte ve değişik zamanlarda değişik tüketici kitlesine yönelik ürünlerini sözü edilen markalar altında piyasaya arz etmektedirler.

Marka tescili firmanızın geleceğini garanti altına alır. Tescilli marka aynı zamanda ürün veya hizmetin tüketici nezdinde garanti anlamına gelir. Günümüzde birçok markanın değeri, şirketlerin tüm malvarlığından daha değerli olduğundan, marka tescili firmaya kâr ettirir. Evin sahipliği tapu belgesiyle ispatlandığı gibi, markanın sahipliği de marka tescil belgesiyle ispatlanır. Marka tescili firmaların katma değerli ürünleri veya hizmetleri piyasaya sürmesi için en önemli işlemlerden birisidir.

Tüm bunların yanında markanın tescilli olması, markanın benzerlerinin tescilini önlememektedir. Ülkemizde marka taklidinin en çok görüldüğü sektörlerin başında tekstil sektörü gelmektedir. Nedenine gelince büyük çaplı bir yatırım yapılmadan ve nitelikli eleman ihtiyacı dikkate alınmadan piyasada tanınan ve iyi satan bir markalı ürünün taklidini aynı markayla üretmek çok zor değildir. Bunun yanında müdahale edilmezse bazen tanınmış markayı çağrıştıracak birkaç harf değişikliği ile benzer marka tescili alındığı da görülebilmektedir. Tabii ki burada tescilli marka sahibinin sahip olduğu markasının etkin takibini işin uzmanı marka vekillerine yaptırtması önem arz etmektedir. Bu şekilde yapılan takipler sonucunda benzer olarak görülen ve tespit edilen markayı itiraz sonucunda tescil edilmeden red ettirmek mümkündür.

Günümüzde, firmaların sahibi bulundukları markanın gücünü tam olarak tayin edememeleri ve ileride karşılaşacakları problemleri görememeleri tanıtım için harcadıkları yüksek meblağların boşa gitmesine sebep olmaktadır. Bunun örneklerini kayıtlarında yapılan küçük bir araştırmada tespit edebiliyoruz. Örneğin tekstil piyasasında belirli bir ticaret hacmi yanında, ülkemiz genelinde de söz sahibi olan firmalara ait markaların koruma kapsamının tescil anındaki meşguliyetleriyle ile sınırlı tutulduğunu görmekteyiz. Bu tür marka sahiplerine ve sektöründe belirli bir yere ulaşmayı hedefleyen firmalara önerimiz, sahibi bulundukları markanın en azından ileride faaliyet alanları ile yakından ilgili olabilecek mal ve hizmetleri kapsayacak şekilde koruma kapsamlarının genişletilmesidir.


Güzel günler dileklerimle

Kemal Yamankaradeniz
Destek Patent A.Ş.
Yönetim Kurulu Başkanı

HİZMETLERİMİZ

Marka, Patent ve teknolojik gelişmeler hakkında güncel haberleri takip edin...

MarkArt

Marka Bulma
Sanatı...
Bilgi Al

Marka

En Değerli Mülkünüz Markanız...
Bilgi Al

Patent

Patentle daha çok kazanın!
Bilgi Al

Coğrafi İşaret

Şehriniz
Değeriniz Olsun!
Bilgi Al

Tasarım

Farkınız, tasarımınız!
Bilgi Al

Marka Değerleme

Ölçülmeyen değer,
büyüyemez!
Bilgi Al

Marka

En Değerli Mülkünüz Markanız...
Bilgi Al

Patent

Patentle daha çok kazanın!
Bilgi Al

Coğrafi İşaret

Şehriniz
Değeriniz Olsun!
Bilgi Al

Endüstriyel Tasarım

Farkınız, tasarımınız!
Bilgi Al

Marka Değerleme

Ölçülmeyen değer, büyüyemez!
Bilgi Al

MarkArt

Marka Bulma
Sanatı...
Bilgi Al