Ekim 2012Stratejik İş Modeli “İMOVASYON”


Son zamanlarda dikkat ettiyseniz, “İnovasyon” kavramını sıklıkla duymaya başladık. Özellikle teknolojinin gelişmesiyle birlikte rakiplerinden bir adım önde olmayı hedefleyen şirketler iş modellerinde inovatif çalışmalara öncelik vermektedirler. Özetle yenilik anlamında kullanılan inovasyon, çağın gereklerine uygun olarak kullanıcının faydasını gözeten ürünleri üreterek pazara sunmaktır. Zira son 10 yıla baktığımızda inovatif çalışma yapan şirketlerin yükselen pazar paylarını ve marka değerlerini rahatlıkla görebiliriz.

Zaman hızla akıp geçerken tam inovasyonun önemi vurgulanırken, şimdi de “İmovasyon” kavramı hayatımıza giriyor. Dünya’da ilk kez Ohio Devlet Üniversitesi’nden Oded Shenkar’ın dile getirdiği “İmovasyon”, taklitçilik anlamına gelen “İmitasyon” ve yenilik anlamındaki “İnovasyon” sözcüklerinin birleştirilmesinden oluşturulmuştur. Profesör Shenkar’ın literatüre kazandırdığı İmovasyon şimdiden şirketlerin ilgisi çekmiş durumda.

1980’lerde yaşanan Japon kalite devriminin ardından 2000’lerde ön plana çıkan İnovasyonla birlikte özellikle bilimsel çalışmalar üretim sürecine dahil edildi. Hindistan ve Çin atağa kalktı. Japon mucizesinin yerini alan Çin, ekonomik başarısıyla “İnovasyon mu, İmovasyon mu?” kavramlarını tartışmaya açtı.

Bakıldığı zaman taze bir bakış açısı olan imovasyon, imitasyonu bir iş stratejisi olarak görüyor. Yani direkt kopyalayın ve üretin demiyor. İmitasyonu bir stratejik plan dahilinde meşrulaştırarak inovasyon sürecine dahil edin mesajı veriyor.

Yeni dünyanın rekabet şartlarını düşündüğümüzde, şirketlerin rekabet avantajlarının giderek zorlaştığını görüyoruz. Yapılan Ar-Ge çalışmalarına ayrılan bütçelerin büyüklüğü durumun önemini bizlere göstermektedir. Bu noktada gelişen ve değişen dünya rekabet şartlarında karşımıza çıkan imovasyon çoğu şirket için kurtarıcı bir ilaç olabilir.

Ar-Ge’den ürüne hızlı dönüşüm için “imovasyon”, yenilik içeren ürünler anlamında değerli bir çalışma olarak değerlendirilmelidir. Şirketlerin rekabetçi avantajlarının inovasyon kadar imovasyon becerilerine dayalı olduğunu ve gelecekte şirketler için her iki beceriyi bünyesinde birleştirip geliştirebilmenin ne denli önemli olduğunu söyleyen Shenkar’ın, 2010 yılında yazdığı "Copycats" isimli kitabı “İmovasyon” hakkında aklınıza takılanları bulabileceğiniz bir kaynaktır.

Güzel günler dileklerimle,

Kemal Yamankaradeniz
Destek Patent A.Ş.
Yönetim Kurulu Başkanı   

HİZMETLERİMİZ

Marka, Patent ve teknolojik gelişmeler hakkında güncel haberleri takip edin...

MarkArt

Marka Bulma
Sanatı...
Bilgi Al

Marka

En Değerli Mülkünüz Markanız...
Bilgi Al

Patent

Patentle daha çok kazanın!
Bilgi Al

Coğrafi İşaret

Şehriniz
Değeriniz Olsun!
Bilgi Al

Tasarım

Farkınız, tasarımınız!
Bilgi Al

Marka Değerleme

Ölçülmeyen değer,
büyüyemez!
Bilgi Al

Marka

En Değerli Mülkünüz Markanız...
Bilgi Al

Patent

Patentle daha çok kazanın!
Bilgi Al

Coğrafi İşaret

Şehriniz
Değeriniz Olsun!
Bilgi Al

Endüstriyel Tasarım

Farkınız, tasarımınız!
Bilgi Al

Marka Değerleme

Ölçülmeyen değer, büyüyemez!
Bilgi Al

MarkArt

Marka Bulma
Sanatı...
Bilgi Al