Temmuz 2014Patent Ticari Bir Prestij Sağlamaktadır


Üretim yapmak ve üretimdeki hızın rekabet için yeterli olmadığı günümüz ekonomisinde teknolojik gelişmişlik ve yenilik kavramlarının oldukça önem kazandığı görülmektedir. Teknolojik ilerlemeler sayesinde kaliteli üretim herkes tarafından yapılabilir hale geldiği için artık müşterisini memnun edebilen, yeniliklerle ilgi çekebilen firmalar ön plana geçmektedir. 

Yenilik söz konusu olduğu zaman akla ilk olarak patentler gelmektedir. Rekabetten korunmak veya rekabetçe üstün olabilmek için kullanılması gereken en önemli araçlardan biri olan patentler, teknolojik alandaki son gelişmeleri temsil etmektedir. Teknolojinin en son durumu söz konusu patentler incelenerek takip edilmektedir. Amerika veya Japonya gibi ülkelerde rakiplerin sahalarını daraltmak için patent müracaatları gerçekleştirilmektedir. Özellikle Avrupalı firmalar tarafından benimsenmiş olan bu strateji, patentin ekonomik gelişmedeki önemini göstermektedir. Aynı şekilde Hindistan’da sanayicilere patent araştırmaları için ciddi destek verilmektedir ve Hindistan’ın patent konusunu milli bir politika haline getirdiği görülmektedir. 

Tüm dünyada marka algısı nezdinde ticari bir prestij sebebi olan patentler, tüketicilerin söz konusu ürün veya markaya yönelmesini sağlamaktadır. Bunun yanı sıra tescilli bir markanın fikir sahibine sağladığı en büyük fayda hiç şüphesiz fikre konu olan ürün ya da metodun patent sahibinin izni olmaksızın üçüncü kişilerce ticaret ortamına çıkarılamaması, üzerinden kâr elde edilememesi ve dolayısıyla patent sahibine koruma kapsamı içinde bir tekel oluşturmasıdır. Ayrıca aynı ticari sektör içerisinde yer alan firmaların fikri düşüncelerini patent ile koruma altına alarak rakiplere pazar payı vermemeleri gibi bir avantajı da bulunmaktadır. 

Başvuru sahiplerinin sektör içindeki prestijlerini arttırmalarını sağlayan patentler, taklit edilmeleri halinde hukuki ve cezai her türlü yasal imkânın kullanılmasına olanak sağlamaktadır. Ekonomik sınırların ortadan kalkması ve genişleyen pazar alanı da ticaret ortamına çıkarılan buluşların patentle korunması yönünde ciddi stratejilerin benimsenmesi gerektiğini göstermektedir. Çünkü fikirlerin ticari ortamdaki getirileri günümüz şartlarında sadece fikrin doğduğu ülkenin sınırları içerisinde kalmamaktadır. Özellikle gelişmiş ülkelerde patent müracaatlarının sayısı her geçen gün artmaktadır. Yani buluş sahipleri aktif ya da potansiyel olarak değerlendirdikleri pazarlarda yaratıcı fikirlerini patentle koruma altına almaktadır. 

Güzel günler dileklerimle, 

Kemal Yamankaradeniz 
Destek Patent A.Ş. 
Yönetim Kurulu Başkanı 

Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?

Marka, Patent ve Tasarım Tescili başta olmak üzere, Sınai Mülkiyet Haklarına ilişkin tüm işlemlerinizde Destek Hep Yanınızda…

HİZMETLERİMİZ

Marka, Patent ve teknolojik gelişmeler hakkında güncel haberleri takip edin...

MarkArt

Marka Bulma
Sanatı...
Bilgi Al

Marka

En Değerli Mülkünüz Markanız...
Bilgi Al

Patent

Patentle daha çok kazanın!
Bilgi Al

Coğrafi İşaret

Şehriniz
Değeriniz Olsun!
Bilgi Al

Tasarım

Farkınız, tasarımınız!
Bilgi Al

Marka Değerleme

Ölçülmeyen değer,
büyüyemez!
Bilgi Al

Marka

En Değerli Mülkünüz Markanız...
Bilgi Al

Patent

Patentle daha çok kazanın!
Bilgi Al

Coğrafi İşaret

Şehriniz
Değeriniz Olsun!
Bilgi Al

Endüstriyel Tasarım

Farkınız, tasarımınız!
Bilgi Al

Marka Değerleme

Ölçülmeyen değer, büyüyemez!
Bilgi Al

MarkArt

Marka Bulma
Sanatı...
Bilgi Al