Gülhan AVDAŞDESTEK PATENT A.Ş.- Marka ve Patent Vekili

Uzman GörüşleriNice Sınıflarındaki Değişikliğin Hak Sahiplerine Yansımaları


Nice Sınıflarındaki Değişikliğin Hak Sahiplerine Yansımaları



Dünya üzerinde değişen ekonomik gelişmeler, ihtiyaçlar,  Rekabet ortamına her geçen gün hız katmaktadır. Değişen rekabet ortamı, Sınai Mülkiyet alanındaki koruma kapsamına da beraberinde değişiklik getirmektedir.

Firmaların faaliyet gerçekleştirdiği ürünler ve hizmetlerin üzerinde kullandığı markaların ayırt ediciliğinin dışında, faaliyet gösterdiği ürünlerinin/hizmetlerinin de tam anlamıyla koruma altında olduklarından emin olması gerekmektedir. 

Türk Patent Enstitüsü de , Artan Rekabet ve değişen Ekonomi Şartları ve ihtiyaçlara paralel olarak zaman zaman NİCE sınıflandırmasın da değişiklikler yapmak durumunda kalmıştır. En son 08.12.2014 tarihinde Resmi Gazete’de yayınlanan, Marka Tescil Başvurularına Ait Mal ve Hizmetlerin Sınıflandırılmasına İlişkin Tebliğle de önemli mallarda sınıf değişikliği yapmıştır.

Yapılan değişiklikler zaman zaman Hak Sahiplerini sıkıntıya sokabilmektedir. Örneğin SALÇALAR emtiası daha önce 30. sınıfta “Yiyecekler için çeşni/lezzet vericiler.” Emtiasında yer alırken, 08.12.2014 tarihinde yayınlanan Tebliğ ile 29. sınıfta “Kurutulmuş, konservelenmiş, dondurulmuş, pişirilmiş, tütsülenmiş, salamura edilmiş her türlü meyve ve sebzeler, salçalar.” Emtiasında değerlendirmeye alınmıştır. Bu durum hak sahiplerini büyük oranda sıkıntıya sokmaktadır. Şöyle ki; SALÇA üreten X firması 30. sınıfta “Yiyecekler için çeşni/lezzet vericiler.” Emtiasında tescilini aldığı markası altında SALÇA üretebilirken, Y firması son düzenlemeye istinaden 29. sınıfta SALÇALAR emtiasını başvurduğunda Türk Patent Enstitüsünün Mutlak Red nedenleri değerlendirmesinde Y firmasının markası, X firmasının markası yüzünden RED OLMAMAKTADIR. Sebebi ise X firmasının başvurduğu emtialarda birebir SALÇALAR emtiası bulunmamaktadır.  Bu durum X firmasını büyük sıkıntıya sokmaktadır. Peki X firması hakkını tam olarak koruyabilmek için ne yapmalıdır? X firması, Y firmasının markası 3. kişilere karşı ilana açıldığında itiraz gerçekleştirmeli ve Y firmasının markasının tescilinin önüne geçmelidir. Aynı zamanda X firması hak kaybına uğramamak için aynı markasını SALÇALAR için 29. sınıfta tekrar başvurmalı ve markasının tescilini almalıdır. Aksi taktirde X firmasının yıllardır kullandığı markası tam koruma altına girmemekle birlikte hukuki süreçlerle uğraşmak zorunda kalacaktır.

Bu durum PEKMEZLER malı için ve SECCADELER malı için de geçerlidir. A firması 24. sınıfta  tescilini aldığı markasıyla SECCADE üretebilirken, Y firması son düzenlemeye istinaden 27. sınıfta SECCADELER emtiasını başvurduğunda markası Türk Patent Enstitüsünün Mutlak Red nedenlerine göre yaptığı  değerlendirmesinde A firmasının markası yüzünden RED OLMAMAKTADIR. Sebebi ise A firmasının başvurduğu emtialarda birebir SECCADELER emtiası yer almadığı içindir.  Bu durum A firmasını büyük sıkıntıya sokmaktadır. Burda da yukarıdaki örnekte olduğu gibi  A firmasının yapması gereken, B firmasının markası 3. kişilere karşı ilana açıldığında itiraz gerçekleştirmeli ve B firmasının markasının tescilinin önüne geçmelidir. Aynı Zamanda A firması hak kaybına uğramamak için aynı markasını SECCADELER için 27. sınıfta tekrar başvurmalı ve markasının tescilini almalıdır. Aksi taktirde A firmasının yıllardır kullandığı markası tam koruma altına girmemektedir.

Son Düzenlemeyle Bunun gibi bir çok MAL üzerinde Sınıflandırma Değişikliği yapılmıştır. Örnekler de gün geçtikçe çoğalmaktadır. Bu sebeple Hak Sahipleri, Sınai Mülkiyet hakları konusunda bilinçli olmalıdır. Ayrıca Hak sahiplerinin Sınai Mülkiyet korumalarından tam olarak yararlanabilmeleri için konunun uzmanı, bu alanda tecrübeye sahip, daha önce benzer vakalarla karşılaşmış ve çözüm üretmiş Vekil firmalarla çalışması kendilerine avantaj sağlayacaktır.

Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?

Marka, Patent ve Tasarım Tescili başta olmak üzere, Sınai Mülkiyet Haklarına ilişkin tüm işlemlerinizde Destek Hep Yanınızda…

HİZMETLERİMİZ

Marka, Patent ve teknolojik gelişmeler hakkında güncel haberleri takip edin...

MarkArt

Marka Bulma
Sanatı...
Bilgi Al

Marka

En Değerli Mülkünüz Markanız...
Bilgi Al

Patent

Patentle daha çok kazanın!
Bilgi Al

Coğrafi İşaret

Şehriniz
Değeriniz Olsun!
Bilgi Al

Tasarım

Farkınız, tasarımınız!
Bilgi Al

Marka Değerleme

Ölçülmeyen değer,
büyüyemez!
Bilgi Al

Marka

En Değerli Mülkünüz Markanız...
Bilgi Al

Patent

Patentle daha çok kazanın!
Bilgi Al

Coğrafi İşaret

Şehriniz
Değeriniz Olsun!
Bilgi Al

Endüstriyel Tasarım

Farkınız, tasarımınız!
Bilgi Al

Marka Değerleme

Ölçülmeyen değer, büyüyemez!
Bilgi Al

MarkArt

Marka Bulma
Sanatı...
Bilgi Al