HaberlerMenemen Testisi Marka Oluyor


MENEMEN Çömlekçiler Derneği’nin girişimleriyle ilçenin sembolü haline gelen çömlekçilik ve deyimler sözlüğüne girmiş olan ‘Menemen Testisi’ markalaşma yolunda ilerliyor. Dernek marka tescili ve coğrafi işaret için Türk Patent Enstitüsü’ne başvuruda bulundu. Coğrafi işaretin kültürel miras ve geleneksel üretimin önemini vurguladığını, nesiller boyunca geleneksel bilgiyle üretilen ve pazarı bulunduğu bölgenin dışına taşan ürüne sahip çıkmak için gerekli olduğunu söyleyen Menemen Çömlekçiler Derneği Başkanı Ertan Saruhan, “Coğrafi işeretin alınmasıyla birlikte nitelikli bir tedarik zincirinin oluşması, yüksek katma değerli ve dengeli fi­yatlandırma, doğal kaynakların ko­runması, geleneksel bilginin yaşatılması kolaylaşacak” dedi.

Kalıcı ve Güvenilir
Yerel ekonominin gelişiminde zinci­rin en başında yer alan küçük üreti­cinin bu değer artışından hak ettiği payı alamadığını belirten Menemen Çömlekçiler Derneği Ertan Saruhan, şöyle konuştu; “Coğrafi işaret uygulamalarını sor­gularken, asıl işaret ettiğimiz, geleneksellik ve onları üretenlerin varlığının korunması ve sürdürülmesine destek verilmesi. Markalaşmayı sağlayan firmalar her zaman ayaklarını yere daha sağlam basabilmiş ve kendi markalarını yaratarak arz - talep dengesinde ön plana çıkabilmişlerdir. Değişimi ve dönüşümü yakalayabilmek, zamana ayak uydurarak farklılaşabilmek, sektör içinde kendisinden bahsedilebilir olmak; yani markalaşmak, içinde bulunduğumuz rekabetçi ortamın en temel şartlarından biri. Önemli olan kısa sürede bir marka yaratmak değil, süreç içerisinde tüketicilerin aklında yer edinmiş, güvenilir, kaliteli, kalıcı bir marka olabilmek. Sektörde marka olmanın ve bu markayı daha yukarıya taşıya-bilmenin ilk koşulu, üretilen işlerin kalitesidir. Tüketicilerin marka olmuş isimleri tercih etmelerinin en önemli nedenleri de bunlardır.” 

Turizm Hedefi
2008 yılına kadar üretiminin yüzde 90’ını ihracatla değerlendiren Menemenli çömlekçiler, Avrupa’da yaşanan krizler, dövizin yükselmesi ve yurtdışı pazarının daralması nedeniyle iç pazara yöneldi. Türkiye’nin toprak kap ihtiyacının yüzde 80’ini karşılayan ve saksı, anfora ve çanak gibi dekoratif ve peyzaj ürünlerine ağırlık veren çömlekçiler, ürünlerini turistik bölgelere gönderiyor. Türkiye’nin çömlek üretim merkezi olmasına rağmen bu potansiyelini turizm sektöründe değerlendiremeyen Menemenli üreticinin hedefi, Nevşehir Avanos örneğinde olduğu gibi ürünlerini turizmin hizmetine sunmak istiyor.

HİZMETLERİMİZ

Marka, Patent ve teknolojik gelişmeler hakkında güncel haberleri takip edin...

MarkArt

Marka Bulma
Sanatı...
Bilgi Al

Marka

En Değerli Mülkünüz Markanız...
Bilgi Al

Patent

Patentle daha çok kazanın!
Bilgi Al

Coğrafi İşaret

Şehriniz
Değeriniz Olsun!
Bilgi Al

Tasarım

Farkınız, tasarımınız!
Bilgi Al

Marka Değerleme

Ölçülmeyen değer,
büyüyemez!
Bilgi Al

Marka

En Değerli Mülkünüz Markanız...
Bilgi Al

Patent

Patentle daha çok kazanın!
Bilgi Al

Coğrafi İşaret

Şehriniz
Değeriniz Olsun!
Bilgi Al

Endüstriyel Tasarım

Farkınız, tasarımınız!
Bilgi Al

Marka Değerleme

Ölçülmeyen değer, büyüyemez!
Bilgi Al

MarkArt

Marka Bulma
Sanatı...
Bilgi Al