NisanMarkanızın Değeri Ne Kadar?


Markalar, günümüzde şirketlerin, ürün ve hizmetlerinin tüketiciler ile kurduğu pozitif iletişimi oluşturması, satın alma kararında belirleyici olması açısından çok önemli.

Finansal açıdan ise, kurumların likidite ihtiyaçlarını kolaylıkla karşılayabilmeleri, kurum ve ürün markasının finansal değerinin maksimizasyonu ve kurumun kredibilitesinin artırımı için finansal değer yaratma çalışmalarına önem verilmesi gerekiyor. Bugün birçok şirketin marka değeri, o şirketin finansal değerinin yüzde 50’sinden fazlasını temsil ediyor. Dolayısıyla markayı yönetmek şirketi yönetmekle aynı derecede öneme sahip.

Marka değeri nedir?

Marka değeri, marka sahibinin bir markanın kullanımından sağlayabileceği gelecekteki bütün finansal girdilerin bugünkü değerini anlatır. Tüketici mal veya hizmet satın alırken o mal veya hizmetin fiyatı, kalitesi, fonksiyonelliği gibi maddi özelliklerinin ötesinde tercihlerinin güdüsüyle de hareket edebilmektedir.

Örneğin hoşuna giden bir yaşam tarzını temsil eden ürünü pahalı olsa da diğer ürünlere tercih edebilir. Bu eklenen katma değer, tüketici zihninde markanın, rakiplerinin benzer ürününe kıyasla daha kaliteli ve cazip olduğu hissini yaratır. Tüketicinin bu sübjektif algılamaları, başarılı bir markanın oluşturulmasında esastır. Aynı zamanda, tüketiciler yalnızca bu güçlü markayı tercih etmekle kalmayıp, ona daha fazla para ödemeye razı olurlar.

Marka yönetiminde kilit adım: Marka Değerleme
İlk olarak 1988 yılında İngiltere'de uygulaması yapılan marka değerinin belirlenmesi, günümüzde ekonomik bir gereklilik halini almıştır. Bunun için markanın değerinin titiz bir yöntemle belirlenmesi gerekmektedir.

Değerlenen bir marka size ne avantaj sağlar?
Marka değerleme, işletmelerin geleceğe yönelik bakış açılarını belirlemesini etkilemesinden tutun, pazarlama bütçesinin belirlenmesi, şirket satın alınması, birleşme ve bölünmeler, lisans ve franchising anlaşmalarının içeriklerinin belirlenmesi, markaya tecavüzde talep edilecek tazminat miktarının belirlenmesi sırasında en can alıcı unsur olarak karşımıza çıkmaktadır.

Marka neye göre değerleniyor?
Marka değerinin belirlemesinde, değerlemesi yapılacak markanın tanınmış marka olup olmadığına dair bilgi, marka sahibi şirketin son yedi (ya da beş) yıllık finansal tabloları (bilanço, gelir tablosu), değerlemesi yapılacak markalı ürün ve/veya hizmete ait ciro (net satış) bilgileri, değerlemesi yapılacak markanın kullanıldığı mal ve hizmet piyasasının (sektörünün) rakamsal büyüklüğü gibi parametreler kullanılmaktadır. Ayrıca spesifik olarak pazarlama sürati ve reklam hassasiyeti ile markanın fark edilebilirliği, saygınlığı, özgünlüğü gibi parametreler de etkili olacaktır.

Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?

Marka, Patent ve Tasarım Tescili başta olmak üzere, Sınai Mülkiyet Haklarına ilişkin tüm işlemlerinizde Destek Hep Yanınızda…

HİZMETLERİMİZ

Marka, Patent ve teknolojik gelişmeler hakkında güncel haberleri takip edin...

MarkArt

Marka Bulma
Sanatı...
Bilgi Al

Marka

En Değerli Mülkünüz Markanız...
Bilgi Al

Patent

Patentle daha çok kazanın!
Bilgi Al

Coğrafi İşaret

Şehriniz
Değeriniz Olsun!
Bilgi Al

Tasarım

Farkınız, tasarımınız!
Bilgi Al

Marka Değerleme

Ölçülmeyen değer,
büyüyemez!
Bilgi Al

Marka

En Değerli Mülkünüz Markanız...
Bilgi Al

Patent

Patentle daha çok kazanın!
Bilgi Al

Coğrafi İşaret

Şehriniz
Değeriniz Olsun!
Bilgi Al

Endüstriyel Tasarım

Farkınız, tasarımınız!
Bilgi Al

Marka Değerleme

Ölçülmeyen değer, büyüyemez!
Bilgi Al

MarkArt

Marka Bulma
Sanatı...
Bilgi Al