Nisan 2015MARKANIN YOL HARİTASI






Günü Birlik Değil, Strateji Doğrultusunda Hareket Edin!

Önceliğiniz hedef seçtiğiniz insanların zihninde bir yer kazanmaktır. Dolayısıyla marka yolculuğuna çıktığınızda, bunun bir müddet süreceğini, bu yolculuğun sonunda belirlenen hedefe ulaşılacağını, bu yön ve hedefin adının strateji olduğunu bilmeniz gerek.

Pazarlamanın Gücü

Ambalaj, etiket, dağıtım, satış noktaları, vitrin, reklam, promosyon ve halkla ilişkiler... Pazarlama; sonu “tüketici seçimi” ile biten bir süreçtir. Çünkü tüketiciler artık satın almıyor, seçiyor. Rafta duran onlarca ürün arasından birine karar veriyor.  Nasıl mı? % 99,5 duygularıyla hareket ederek. Çağdaş pazarlamanın hedefi ve en önemli görevi marka teşkil etmek ve yönetmektir.

Hedef “Aracılar” Değil, Tüketicinin Kendisidir!

Aracılar, yani dağıtım zincirini oluşturanlar, bir menfaat grubudur. İşlerinin doğası gereği kendilerine çok getirisi olan ürünü satmak isterler. Bugün sizden beklediği karı elde edemeyecek ise, benzer bir başka ürünü satmayı tercih edecektir. Markanın kalıcı başarısı için şüphesiz sizin ürününüzü arayıp, isteyenlere ihtiyacınız vardır; yani ürününüzün tutkunlarına! Sizin ürününüzü bulup kullanmadığı sürece rahat edemeyenlere ihtiyacınız vardır.

Daha Marka Olmadan “Alt Marka, İkinci Marka” Oluşturmaya Kalkmayın!

Marka yolunda sihirli sözcükler kararlı, tutarlı, sabırlı olmaktır. Birinci isminin marka yolculuğunun başında bir başka Pazar kanalını daha ele geçirme hırsı ile “alt marka” (ne demekse!) meydana getirme çabaları sıkça görülmektedir. Genellikle bu alt marka daha ucuz ürünleri temsil etmektedir. Alt marka yaratma fikirleri genellikle şirket yöneticilerinden çıkar. Şirket yöneticisi için maksat ciroyu artırmak ve böylece başarılı gözükmektir. Ciro uğruna ne markalar daha doğmadan batar. Eğer ortada kabul görmüş bir marka yoksa ciro ancak başka seçenekleri de ekleyerek artar. İki seçenek söz konusudur;
1. Mevcut markaya başka markalar takmak,
2. Mevcut markaya başka ürünler takmak.

Eğer marka olamamışsanız cironuz bu iki yolun dışında artmaz. İşin kara mizah tarafı, siz bu seçeneklere takıldıkça, marka olma şansınızı kaybedeceksiniz.

“Marka sizin DNA’nızdır. Sizi yansıtır; kavramdan uygulamaya pazarlamanızı tanımlar.”

Güzel günler dileklerimle,

Destek Patent A.Ş. Yön. Krl. Bşk.
Kemal Yamankaradeniz


Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?

Marka, Patent ve Tasarım Tescili başta olmak üzere, Sınai Mülkiyet Haklarına ilişkin tüm işlemlerinizde Destek Hep Yanınızda…

HİZMETLERİMİZ

Marka, Patent ve teknolojik gelişmeler hakkında güncel haberleri takip edin...

MarkArt

Marka Bulma
Sanatı...
Bilgi Al

Marka

En Değerli Mülkünüz Markanız...
Bilgi Al

Patent

Patentle daha çok kazanın!
Bilgi Al

Coğrafi İşaret

Şehriniz
Değeriniz Olsun!
Bilgi Al

Tasarım

Farkınız, tasarımınız!
Bilgi Al

Marka Değerleme

Ölçülmeyen değer,
büyüyemez!
Bilgi Al

Marka

En Değerli Mülkünüz Markanız...
Bilgi Al

Patent

Patentle daha çok kazanın!
Bilgi Al

Coğrafi İşaret

Şehriniz
Değeriniz Olsun!
Bilgi Al

Endüstriyel Tasarım

Farkınız, tasarımınız!
Bilgi Al

Marka Değerleme

Ölçülmeyen değer, büyüyemez!
Bilgi Al

MarkArt

Marka Bulma
Sanatı...
Bilgi Al