ŞubatKayıt Dışı Patentler


Kayıt dışı kavramı, sadece ekonomik bir kavram olmaktan çıkmış durumda, özellikle ülkemizde birçok kuruluş tarafından birçok patente konu olacak teknolojik geliştirmeler yapılmakta. Firmalar yaptıkları yenilik ve geliştirmelerle ilgili mütevazi davranarak patent başvurusu yapmıyor veya gerçekleştirdikleri yeniliklerin korunmaya değer olmadığını düşünüyor. Dolayısıyla patentin sağlamış olduğu fiyattan bağımsız rekabet avantajlarından yararlanılmıyor. Türkiye’deki patent başvuruları gerçeği yansıtmamaktadır. Patent sayıları gerçek buluş sayısını da yansıtmamaktadır. Nedendir bilinmez, Türk sanayicisi buluş denince dünyayı sarsacak, çığır açan buluşları buluş olarak kabulleniyor ve tanımlıyor.

Fakat patent müracaatı yapmak için bir teknik soruna bir teknik çözüm sunmak yeterli, bir de gerçekleştirilen yeniliğin sanayinin veya günlük hayatın herhangi bir aşamasına uygulanabilir olması gerekiyor.

Patentlerde yaşanan kayıt dışılık ülke prestijini de kötü yönde etkiliyor. Sonuçta Türkiye’de ne kadar çok patente konu olabilecek buluş gerçekleştirilirse gerçekleştirilsin bunlar Türk Patent Enstitüsüne başvurulmadığı için kayıtlara geçmiyor ve yokmuş gibi kabul ediliyor.

Bu konuda son zamanlarda bilinç artmakta olsa da ciddi bir sıçrama gözükmüyor. Örneğin Hindistan patent konusunu milli bir politika haline getirmiş durumda kendi sanayicisine patent araştırmaları ile ilgili olarak ciddi destekler veriyor. Çünkü patentler teknolojik alandaki son gelişmeleri temsil ediyor ve teknolojinin en son durumu patentler incelenmeden takip edilemiyor.

Eski yıllarda üretim yapmak ve üretimdeki hız rekabeti etkilemekte idi, üretim herkes tarafından yapılabilir hale geldiğinde kaliteli üretim ön plana çıktı. Bir zaman sonra teknolojideki ilerlemeler ile kaliteli üretimde herkes tarafından yapılabilir hale geldiğinde müşterisini en çok memnun eden firmaların ön plana çıktıkları izlenmektedir. Gelecekte bu avantajı rakip odaklı, yani rakiplerinin faaliyetlerini daha iyi analiz ederek onlardan daha hızlı yenilikleri piyasaya süren firmaların ön plana çıkacağı tahmin edilmektedir. Yenilik dendiğinde de akla patentler gelmektedir. Amerika, Avrupa veya Japonya gibi ülkelerde rakiplerin sahalarını daraltmak için patent müracaatları gerçekleştirilmektedir. Bu bir stratejidir ve özellikle Avrupalı firmalar tarafından benimsenmiş bir stratejidir. Bize de ülke olarak bu konuda üzerimize düşen görevi en iyi şekilde yapmak kalıyor.

Güzel günler dileklerimle,

Kemal Yamankaradeniz
Destek Patent A.Ş.
Yönetim Kurulu Başkanı

 

Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?

Marka, Patent ve Tasarım Tescili başta olmak üzere, Sınai Mülkiyet Haklarına ilişkin tüm işlemlerinizde Destek Hep Yanınızda…

HİZMETLERİMİZ

Marka, Patent ve teknolojik gelişmeler hakkında güncel haberleri takip edin...

MarkArt

Marka Bulma
Sanatı...
Bilgi Al

Marka

En Değerli Mülkünüz Markanız...
Bilgi Al

Patent

Patentle daha çok kazanın!
Bilgi Al

Coğrafi İşaret

Şehriniz
Değeriniz Olsun!
Bilgi Al

Tasarım

Farkınız, tasarımınız!
Bilgi Al

Marka Değerleme

Ölçülmeyen değer,
büyüyemez!
Bilgi Al

Marka

En Değerli Mülkünüz Markanız...
Bilgi Al

Patent

Patentle daha çok kazanın!
Bilgi Al

Coğrafi İşaret

Şehriniz
Değeriniz Olsun!
Bilgi Al

Endüstriyel Tasarım

Farkınız, tasarımınız!
Bilgi Al

Marka Değerleme

Ölçülmeyen değer, büyüyemez!
Bilgi Al

MarkArt

Marka Bulma
Sanatı...
Bilgi Al