HaberlerGeleceK Yerli Elektrikli Araçta


Dünya gelecekteki elektrikli araçlara hazırlanırken, Türkiye de TÜBİTAK’ın çağrısıyla yerli elektrikli araç üretmek için girişimlere başladı. Kamuoyunu uzun süredir meşgul eden yerli marka otomobil üretme tartışması, aranan babayiğitin bulunamaması nedeniyle tam rafa kalkmışken bu kez yerli elektrikli araç üretimi gündemde. TÜBİTAK’ın yüzde 100 Ar-Ge desteği vereceğini duyurduğu “Yerli Elektrikli Araç Üretimi” çağrısına ilk etapta 20 firma projeleriyle başvurdu. 


Temmuz ayında 10 firmanın elendiği ilk aşamanın ardından Kamu Kurumları Araştırma ve Geliştirme Projelerini Destekleme Programı kapsamında çıkarılan “Elektrikli Araç Teknolojilerinin Geliştirilmesi” başlıklı çağrı şu sıralar ikinci aşamasında. Birkaç ay içinde yapılacak son değerlendirmede yüzde 100 Ar-Ge desteği alacak dört proje belirlenecek ve bu projelerin dört yılda tamamlanması istenecek. TÜBİTAK sahip olduğu fikri hakları aracın Türkiye’de üretilmesi durumunda üretici kuruluşa devredecek. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı üretilecek elektrikli aracın ilk müşterisi olacak ve beş yılda 200 araç alacak.

İkinci aşama için TÜBİTAK’a sunulan projelerden beşinin binek otomobil, birinin ticari, birinin de otobüs olduğu belirtiliyor. Anadolu Isuzu’nun elektrikli otobüs projesi üzerinde çalıştığı belirtilirken, Karsan New York’taki “Geleceğin Taksisi” ihalesi projesinin elektrikli versiyonunu üretme peşinde. İkinci aşamaya başvuran firmalar arasında Nurol ve Derindere gibi firmaların bulunduğu da sektörde konuşulanlar arasında.

TÜBİTAK’ın gündemdeki çağrısı dışında, Türkiye’de elektrikli araçlarını zaten fişe takmış olan firmalar var. İlk örneklerden birisi 2002 yılında TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi (MAM) Enerji Enstitüsü’nde Tofaş ile birlikte geliştirilen seri hibrid elektrikli Doblo projesi. Daha sonra Enerji Enstitüsü ve İTÜ, Ford ile birlikte FOHEV1 ve FOHEV2 paralel hibrid elektrikli araçları geliştirdi. Bunun yanında Temsan ve Otokar elektrikli otobüs prototipleri geliştirdiler. Son yıllardaysa araştırmalar dışarıdan şarj edilen lityum pilleri bulunan tamamı elektrikli araçlara yöneldi. Tofaş Doblo’nun elektrikli prototipi bunlardan birisi. Renault ise elektrikli Fluence’i halihazırda Bursa tesislerinde üretmekte.

Elektrikli araçlar küresel otomotiv endüstrisinde teknoloji dönüşümünün yaşandığı yeni bir dönemin habercisi. Dünyada 2020’li yıllar için bu alanda hazırlıklarına başlamamış ülke ve marka neredeyse yok. Bu bakımdan kurulan hayaller gerçeğe dönüştürülebilir ve Türkiye eğer elektrikli araçta küresel bir yerli marka geliştirme veya bazı parçalarında teknolojik üstünlük sağlama yolunda başarılı adımlar atabilirse bir dönüm noktasının eşiğinde olabiliriz.

Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?

Marka, Patent ve Tasarım Tescili başta olmak üzere, Sınai Mülkiyet Haklarına ilişkin tüm işlemlerinizde Destek Hep Yanınızda…

HİZMETLERİMİZ

Marka, Patent ve teknolojik gelişmeler hakkında güncel haberleri takip edin...

MarkArt

Marka Bulma
Sanatı...
Bilgi Al

Marka

En Değerli Mülkünüz Markanız...
Bilgi Al

Patent

Patentle daha çok kazanın!
Bilgi Al

Coğrafi İşaret

Şehriniz
Değeriniz Olsun!
Bilgi Al

Tasarım

Farkınız, tasarımınız!
Bilgi Al

Marka Değerleme

Ölçülmeyen değer,
büyüyemez!
Bilgi Al

Marka

En Değerli Mülkünüz Markanız...
Bilgi Al

Patent

Patentle daha çok kazanın!
Bilgi Al

Coğrafi İşaret

Şehriniz
Değeriniz Olsun!
Bilgi Al

Endüstriyel Tasarım

Farkınız, tasarımınız!
Bilgi Al

Marka Değerleme

Ölçülmeyen değer, büyüyemez!
Bilgi Al

MarkArt

Marka Bulma
Sanatı...
Bilgi Al