Mart 2013Geleceğin Otomobili Isparta’dan


Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi (SDÜ) Motorlu Taşıtlar Araştırma Uygulama Merkezi tarafından hidrojenle çalışan tek kişilik otomobil geliştirildi. Merkez, aracın trafikte kullanılır hale getirilip otomotiv dünyasına kazandırılmasını hedefliyor.

SDÜ Motorlu Taşıtlar Araştırma Uygulama Merkezi’nde görevli öğretim üyeleri ve öğrenciler tarafından tamamen hidrojenle giden, çevre dostu 3 tekerlekli yarış otomobili yapıldı. 2009 yılında yapımına başlanılan ve 1 yılda tamamlanan tek kişilik otomobilin trafiğe çıkması için ise halen çalışmalar sürüyor. SDÜ Motorlu Taşıtlar Araştırma Uygulama Merkezi Müdürü Prof. Dr. İsmail Hakkı Akçay, ’Hidrosafir’ adını verdiklerini aracın geleceğin teknolojisi olduğunu söyledi.

Prof. Dr. Akçay, dünyadaki petrol rezervlerinin hızla azaldığını ve bu nedenle gelecekte içten yanmalı motorlarda sıkıntı yaşanacağını kaydetti. Prof. Dr. Akçay, "Uluslararası projeksiyonlara göre, bilinen rezervlerle dünyadaki petrole 40- 50 yıl arasında ömür biçiliyor. Amerika’nın kendi rezervi ancak 100 yıl kendisine yetecek. Dolayısıyla 30 yıl sonra petrol miktarındaki azalma nedeniyle içten yanmalı motorlarda bir yakıt sıkıntısı çekeceğiz" dedi.

Emisyon Oranı Sıfır
Prof. Dr. İsmail Hakkı Akçay, bu nedenle bu aracı geliştirdiklerini anlattı. Prof. Dr. Akçay, "1970 yılından itibaren petrol fiyatları hızla yükselmeye başladı. Buna paralel olarak petrol rezervleri de azalıyor. Bu nedenle alternatif yakıt ya da güç üretim sistemleri geliştirilmesi gerekiyor. Dolayısıyla günümüzde artık elektrikli araçlar içten yanmalı motorlara alternatif olarak üretiliyor. Bizde bundan yola çıkarak içten yanmalı motorlu araçlara alternatif hidrojenle çalışan bir araç geliştirdik. Tamamen hidrojen enerjisiyle çalışıyor. Emisyon oranı tamamen sıfır. Hedefimiz prototipini yaptığımız aracı daha da geliştirip büyük bir araç yapmak" diye konuştu.

100 Bin Liralık Yatırım
Aracın ağırlığının 150 kilo olduğunu anlatan Prof. Dr. Akçay, ’Hidrosafir’ adını verdikleri tek kişilik spor otomobilin saate 70 kilometre hız yaptığını vurguladı. Proje için 100 bin TL yatırım yaptıklarına dikkati çeken Prof. Dr. Akçay, "2009 yılında başladığımız çalışmaları öğrencilerimizin çabaları sayesinde 1 yılda tamamladık. Bundan sonra aracımızı modifiye ederek SDÜ’nün adını duyurmak" dedi.

En İyi Kafes Sistemine Sahip Araç
TÜBİTAK tarafından geçen yıl İzmir’de düzenlenen Alternatif Enerjili ’Formula G’ yarışına katıldıklarına değinen Prof. Dr. Akçay, şöyle dedi:

"Yarışmada, güneş arabaları kategorisinde İstanbul Üniversitesi, hidrojen enerjili arabalar kategorisinde ise İstanbul Teknik Üniversitesi birinci oldu. Biz sıralama parkurundan sonra ana yarışmaya katılamadık. Ama, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, aracımızı çok beğendi. Yarışmaya katılan araçların içinde kafes sisteminin en iyi araç olduğunu söyledi. Bakanımız ayrıca araca binerek incelemelerde bulundu, üzerine de imzasını attı."

Sponsor Arayışı İçindeyiz
Prof. Dr. Akçay, aracı modifiye ederek hidrojen enerjili arabalar kategorisinde yurtdışında düzenlenen yarışmalara katılmak istediklerini belirtti. Prof. Dr. Akçay, "Aracı daha da geliştirmek için sponsora ihtiyacımız var. Araç tamamen demir aksamdan oluşuyor. Ağırlığını azaltarak hızlandırmak istiyoruz. Bunun için de sponsor arayışı içerisindeyiz. Bu noktada iş adamlarından destek bekliyoruz" dedi.
 

HİZMETLERİMİZ

Marka, Patent ve teknolojik gelişmeler hakkında güncel haberleri takip edin...

MarkArt

Marka Bulma
Sanatı...
Bilgi Al

Marka

En Değerli Mülkünüz Markanız...
Bilgi Al

Patent

Patentle daha çok kazanın!
Bilgi Al

Coğrafi İşaret

Şehriniz
Değeriniz Olsun!
Bilgi Al

Tasarım

Farkınız, tasarımınız!
Bilgi Al

Marka Değerleme

Ölçülmeyen değer,
büyüyemez!
Bilgi Al

Marka

En Değerli Mülkünüz Markanız...
Bilgi Al

Patent

Patentle daha çok kazanın!
Bilgi Al

Coğrafi İşaret

Şehriniz
Değeriniz Olsun!
Bilgi Al

Endüstriyel Tasarım

Farkınız, tasarımınız!
Bilgi Al

Marka Değerleme

Ölçülmeyen değer, büyüyemez!
Bilgi Al

MarkArt

Marka Bulma
Sanatı...
Bilgi Al