HaberlerDilde ve Markada Yabancılaşma


Yabancı kelime istilası, işyeri tabelalarında, tekstil ürünlerinde, kafe, restoran, hastane isimlerinde, alışveriş merkezlerinde ve yeni yapılan sitelerde her geçen gün artarak sürüyor. Dünya'da en çok konuşulan 5. dil olan Türkçe ve bu güzel dilin zenginliği yabancı isim koyma çılgınlığına kurban ediliyor. Peki, ürettiğimiz ürünlere, açtığımız dükkanlara neden ‘Türkçe’ isim koymuyoruz? Dünya piyasasında saygın bir yeri olan markalar üreten bir ülke olarak Türkçe isimlerimizi neden taşıyamıyoruz?

Markalar Yabancılaşıyor
Aksiyon dergisinin haberinden yola çıkarak yabancılaşma sadece dilde değil markalaşmada da kendini gösteriyor, Ülkemizdeki yerli üreticilerimizin yabancı  isimlerle markalarını tescil ettirmeleri bunu bariz ortaya koyuyor. Girdiğimiz alışveriş merkezleri, restoranlar, cadde üstlerinde kısacası her yerde işletmecisi Türk, markası yabancı olan tabelalar karşımıza çıkıyor.

Kendi Dilinde Dünya Markaları 
Dünyada markalara bakıldığında tekstil, giyim dendiğinde İtalya ön plana çıkıyor, teknoloji, kalite, güven düşünüldüğünde akla ilk gelen Alman markalarıdır. Finansal güvence, bankacılık denince İsviçre tartışılmaksızın kabul ediliyor. Dünya'daki örneklerini incelediğimizde tüm bu saydığımız nitelikler kendi dillerinin markaları altında oluşturularak tüm dünyada aynı şekilde anılıyor. Armani, Prada, Porsche, Mercedes, Pierre Cardin, Lacoste, Renault v.s, tüm bu  markalar kendi dillerinde oluşturulmuş, tüketici algısında farklı tutundurma yöntemleriyle yer edinmiş dünya markaları olarak dünya pazarında yerlerini  korumaya devam ediyor.

Dünya'da Türk Markaları
Dünya markalarının öz niteliklerine baktığımızda müşteri sadakatinin en belirgin hissedildiği kıstasın başında kalite ve güvenin geldiği anlaşılıyor. Dünyada bunu çok iyi pazarlayan markalarımız stratejilerini de bunun üzerine kuruyor. Bu markaların en iyi örnekler; Mavi, Damat, Arçelik, Vestel, Ülker gösterilebilir. Markalaşmada dünya standartlarını yakalayan bu üreticilerimiz yüzde yüz yerli üretimi gerçekleştirerek, Türkçe marka isimlerleriyle tüm dünyaya ihracat gerçekleştiriyorlar. Arçelik kalitesiyle bugün halihazırdaki 8300 patentin 1000 adedini kendisi alarak katma değerli Türk markası ürünlerini 110 farklı ülkeye ihraç ediyor. Tekstil sektöründe bir Türk markasını Paris Dünya Moda Haftası'nda taşıyan Damat markası da kalite ve moderniteyi birleştirerek ülkemizin nadide markası olması özelliğini devam ettiriyor. Özellikle "Artık fazla oluyoruz" sloganıyla Amerikalı rakiplerine gözdağı veren Mavi tüm dünyada bilinen bir Türk markası olma özelliğini günden güne artırarak sürdürüyor.

Kalite, İnovasyon ve Yerli Üretim
Tüm dünya örnekleri incelendiğinde, yeniliğin marka isimlerinde değil kalitenin üretim ve inovasyondan geçtiğini görülüyor. Sıradan bir üretim değil, gerçekleştirilen nitelikli üretim, yenilik kapasitesini artırıcı ve doğru yapılan Ar-Ge çalışmalarıyla dünya markası olmanın yolunu açıyor. Konuyla ilgili olarak Damat Genel Koordinatörü Osman Arar, "Marka'da yabancı isimler kullanmak avantaj gibi görünse de nitelik esas olandır. Kalite markanın oluşmasında en önemli kıstasdır" diyerek düşüncelerini ifade ediyor. Arar, kalitesini inovatif düşünceyle artıran ve modern dünyaya uyum sağlayan markaların yerli üretimle vitrine çıktıkları global pazarda önemli yerlerde olduğunun da altını çizdi.            

Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?

Marka, Patent ve Tasarım Tescili başta olmak üzere, Sınai Mülkiyet Haklarına ilişkin tüm işlemlerinizde Destek Hep Yanınızda…

HİZMETLERİMİZ

Marka, Patent ve teknolojik gelişmeler hakkında güncel haberleri takip edin...

MarkArt

Marka Bulma
Sanatı...
Bilgi Al

Marka

En Değerli Mülkünüz Markanız...
Bilgi Al

Patent

Patentle daha çok kazanın!
Bilgi Al

Coğrafi İşaret

Şehriniz
Değeriniz Olsun!
Bilgi Al

Tasarım

Farkınız, tasarımınız!
Bilgi Al

Marka Değerleme

Ölçülmeyen değer,
büyüyemez!
Bilgi Al

Marka

En Değerli Mülkünüz Markanız...
Bilgi Al

Patent

Patentle daha çok kazanın!
Bilgi Al

Coğrafi İşaret

Şehriniz
Değeriniz Olsun!
Bilgi Al

Endüstriyel Tasarım

Farkınız, tasarımınız!
Bilgi Al

Marka Değerleme

Ölçülmeyen değer, büyüyemez!
Bilgi Al

MarkArt

Marka Bulma
Sanatı...
Bilgi Al